Olsztyn to jedno z moich ulubionych miast w Polsce. Mogłabym tam jeździć bez końca. Po pierwsze to Warmia, a Warmię się kocha za tyle rzeczy – o wszystkich przeczytacie w moim poście. Po drugie pięknie zagospodarowane Jezioro Ukiel, z promenadą, plażą miejską, placami zabaw, knajpkami, widokami, łódkami, klasą. To nie jest jedno z tych miejsc w Polsce gdzie zmarnowano szansę pięknego zagospodarowania terenu nad Jeziorem. Tutaj ktoś zrobił to z głową. Dzięki temu jest spójnie, jest w drewnie, jest czysto i jest pięknie. Zamarzył nam się Olsztyn podczas ostatniej wyprawy na Mazury i pokój zarezerwowałam niemal z dnia na dzień. Wybrałam Przystań Hotel & SPA, hotel nad samym Jeziorem Ukiel, z pyszną restauracją oraz pokojami z widokiem na wodę. Hotel mnie nie rozczarował.

IMG_4822 copy IMG_4840 copy IMG_4789 copy

Przystań Hotel&Spa to spory obiekt, bo jest w nim ponad 120 pokoi. Są sale konferencyjne i sale w których organizowane są wesela. Więc stale się tam dzieje. Podczas naszego 4 dniowego pobytu trafiliśmy zarówno na konferencję jak i na wesele, ale obiekt jest tak zaprojektowany, że nie odczuliśmy tego. W Hotelu jest restauracja PORT z przepyszną kuchnią azjatycką. Będzie o tym niżej, ale zachwyciła mnie totalnie. Obok jest słynna olsztyńska Restauracja Przystań, w której jedzenie od kilku lat smakuje mi bardzo, ale obsługa jest koszmarna. Może źle trafiliśmy, ale 3 razy z rzędu? W tym raz mnie i Teo wyproszono, bo nie mieliśmy rezerwacji? Słabo. Szczególnie, że byliśmy gośćmi hotelu. Ale generalnie dwie restauracje hotelowe na tak wysokim poziomie to na pewno zawsze mega plus Hotelu, każdego. W Przystani jest basen, sauny, fajna siłownia z której korzystałam codziennie. Jest świetne SPA z ogromnym wyborem zabiegów. Jest taras z widokiem na Jezioro, zarówno ten na parterze jak i drugi mniej popularny na 3 piętrze. Hotel jest turbo przyjazny dzieciom. Dla maluchów przygotowano sale zabaw z basenem z kulkami, brodziki na basenie, specjalne menu, krzesełka, łóżeczka a nawet szlafrok. Dla dzieci przygotowano także specjalną ogrodzone do wysokości 60 cm kąpielisko oraz  plażę zaraz przy tarasie. Rodzice mogą wypoczywać na leżakach, a dzieci bezpiecznie brodzić w wodzie.  Uważam, że Hotel Przystań ze względu na swoje położenie będzie świetnym wyborem na pierwszą podroż z maluszkiem. Macie ogromny teren, aby spacerować z wózkiem, a w samym Hotelu jest czysto i przyjemnie, pokoje są świetnie wyciszone, wiec będziecie czuć się komfortowo mimo płaczu maluszka. Bardzo polecam!

IMG_4834 copy IMG_4794 copy IMG_4780 copy IMG_4765 copy IMG_4842 IMG_4841 copy IMG_4660 copy IMG_4652 copy IMG_4633 copy
IMG_4626 copy

Wybraliśmy pokój standardowy z widokiem na Jezioro. Widziałam na stronie, że można trafić na taki z większymi oknami, my mieliśmy taki z małym oknem, ale mimo wszystko woda wlewa się niemal do łóżka. Uwielbiam budzić się z takim widokiem z okna. Bardzo fajne są pokoje z prywatnym wyjściem na molo, niestety jak rezerwowałam taki pokój nie był dostępny. Ale daje znać, bo warto właśnie na ten polować. Pokój był bardzo wygodny, czysty, klimatyzowany i sterowany przez centralny komputer, jak w większości nowoczesnych Hoteli. Dla dziecka przygotowano szlafrok i delikatne kosmetyki. Poprosiliśmy o wanienkę, ale nigdy nie dotarła niestety, jednak wiem, że Hotel ma zarówno wanienki, jak i łóżeczka i krzesełka do dyspozycji gości. Design pokoju mnie jakoś nie powalił, dość klasyczny i bardzo nowoczesny i minimalistyczny. Taki który nie przeszkadza, ale też nie inspiruje jakoś szczególnie. Jednak ponownie okazał się super podczas pobytu z dzieckiem, bo można było go spokojnie wyciemnić, było ciepło i bardzo czysto.

IMG_4836 copy IMG_4600 copy IMG_4606 copy IMG_4611 copy IMG_4622 copy IMG_4735 copy

Teraz przejdę do obsługi co do której mam mieszane uczucia. Recepcja jest na najwyższym poziomie, zarówno Pani jak i Pan z którymi miałam kontakt, bez zarzutu, bez jednego skrzywienia, dziwnego spojrzenia, klasa. Tak samo Panie sprzątające obłędnie miłe i wykonujące swoją robotę super. Obsługa kelnerska w restauracji Port również fajnie, ale przy większej ilości gości nie dawała rady przyjąć zamówień na tarasie. Barmani nadrabiali uśmiechem i super robotą, niesamowicie sympatyczni ludzie. Obsługa w Restauracji Przystań fatalnie, szczególnie jedna Pani, troszkę mi się naraziła nie ukrywam. Była dla nas burcząca i fucząca 3 dni z rzędu, a ja wybaczam tylko 1 gorszy dzień. Natomiast reszta super. Panie w SPA również rewelacja. Opisuję to dokładnie i w osobnym akapicie, gdyż czytałam recenzje miejsca i goście często krytykowali obsługę, uważam że bezzasadnie. Ja byłam w Przystani kompletnie anonimowo i nie odnotowałam żadnych wpadek.

IMG_4811 copy IMG_4810 copy IMG_4807 copy IMG_4804 copy IMG_4797 copy IMG_4787 copy IMG_4662 copy IMG_4698 copy IMG_4748 copy

Śniadania w Hotelu Przystań są chyba jednymi z największych jakie widziałam w moim hotelowym życiu. No było tam wszystko. Od domowych wypieków, jagodzianek, po chleby, kilkanaście rodzajów płatków, suszonych owoców. Całe misy świeżych owoców i warzyw, sery, wędliny, pasty, dżemy, no cuda na kiju. Do tego 2 ekspresy do kawy i stanowisko serwujące dania z jaj. Mimo ogromnej ilości gości w hotelu na nic nie czekaliśmy, niczego nie brakowało, wręcz obsługa starała się na bieżąco dokładać produkty. Śniadanie serwowane jest od 7 więc kolejna zaleta wizyty z dzieckiem. Restauracja PORT przepyszna. Serwuje dania azjatyckie i totalnie przypadła mi do gustu. Spróbowałam zupy rybnej, zupy tajskiej, pad thai, dań z woka i pełen zachwyt. Tak samo przystawki z azjatyckimi sosami, rewelacyjne. Ale najlepiej będę wspominała deser z tapioki i mango. Już nawet próbowałam go powtórzyć w domu. Cudowny. Restauracja PRZYSTAŃ jak zwykle świetna i pyszna. Dania są tam zawsze świeże i cudne. Karta jest dużo bardziej tradycyjna niż w PORT, ale właśnie to dobrze. Można zmieniać obie te restauracje i próbować dań z dwóch różnych światów.

IMG_4686 copy IMG_4668 copy IMG_4667 copy IMG_4635 copy IMG_4636 copy IMG_4730 copy IMG_4727 copy IMG_4725 copy

Atmosfera w Hotelu jest bardzo dobra. Gości jest dużo, a mimo wszystko każdy znajduję miejsce dla siebie. Zawsze był wolny stolik na tarasie czy w restauracji. Fajnie. Mi podobała się anonimowość i możliwość zrelaksowania się. Nasze dziecko czuło się tam rewelacyjnie, a my po 2 dniach postanowiliśmy przedłużyć pobyt. Mega plusem Hotelu jest lokalizacja przy Jeziorze Ukiel gdzie możecie biegać, spacerować czy delektować się niebiańskimi zachodami słońca. Nasz najlepszy wieczór to właśnie zachód słońca, pizza z kartonu z jednej z knajpek przy Plaży Miejskiej oraz nasze szczęśliwe dziecko. Polecam Wam ten hotel bardzo mocno w sezonie jesienno- zimowym, bo atrakcji pod dachem nie zabraknie dla nikogo.

IMG_4819 copy IMG_4794 copy IMG_4810 copy IMG_4647 copy

PRZYSTAŃ HOTEL&SPA

-piękne położenie nad Jeziorem Ukiel

-widok z większości pokoi na Jezioro Ukiel

-basen, strefa saun, fitness

-świetne SPA

-rewelacyjne atrakcje dla dzieci, hotel baaardzo przyjazny dzieciom

-dwie pyszne restauracje hotelowe

-szybkie wifi w całym obiekcie

-bardzo czyste i przestronne pokoje