Ten post powstaje z frustracji. Klimatycznymi miejscami w Polsce z zamiłowania interesuje się od 6 lat, a można powiedzieć, że profesjonalnie od 2 lat. Odwiedziłam kilkadziesiąt hoteli, pensjonatów, agroturystyk w Polsce i mimo iż miejsca są piękne i wyjątkowe to jest jeszcze bardzo wiele do zrobienia w kwestii promocji. Na palcach jednej ręki mogę wymienić miejsca, które robią to doskonale. Ale wymieniać nie będę. Skupie się na radach co zrobić będąc właścicielem klimatycznego miejsca, aby dowiedzieli się o nim potencjalni klienci. Muszę to zrobić, bo godziny wyszukiwania zdjęć, dokopywania się do informacji, przeszukiwania kiepskich stron często naprawdę pięknych miejsc mnie dobiły i wykończyły. Więc poniżej drogi właścicielu lista rzeczy do zrobienia dla Ciebie.

Wyróżnij się

To najważniejsze i od tego zacznijmy. Agroturystyk i hoteli w Polsce jest setki. Dlatego mając wyjątkowe miejsce lub tworząc je skup się na tym co je wyróżni. Co będzie charakterystyczne tylko dla Ciebie. Tylko! Nie powielaj nigdy, skup się na wyróżnikach. Może warto zainwestować w nietypową ruską banie, albo domek na drzewie dla dzieci, albo wyremontować te starą stodołę na podwórku i zrobić tam kuchnie? Co można powiedzieć o Twoim miejscu w jednym zdaniu? To to jedno zdanie zapamięta klient i będzie o nim opowiadał znajomym. A worth of mouth jest w Twoim interesie najważniejsze! Przykłady fantastycznych wyróżników w Polsce to:

Kwaśne Jabłko- cydrownia

Camp SPA- spa w lesie

Domki na wodzie w Mielnie

Cisowy Zakątek- 12 domków,a  każdy urządzony inaczej

Sirvis- sportowa agroturystyka

Borówkowe Domki – plantacja borówek

Strona Internetowa

Nie wystarczy mieć Facebooka. Warto mieć dobrą i przejrzystą stronę internetową. Nawet najprostszą, którą można zescrollować w dół.  Tutaj potrzebne są krótkie i sensowne informacje:

-cennik (koniecznie i nie ukrywamy tej informacji, jeśli klienci muszą pod postami na Facebooku pytać o cennik to źle)

-o nas (krótki opis miejsca, podkreślenie wyróżników, zarys atrakcji na miejscu, wszystko to co chcemy aby przyciągnęło klienta, to jest potencjalnie jedyna zakładka którą przeczyta klient)

-zdjęcia (nie pieski, nie kotki, nie drzewa, tutaj załączamy zdjęcia wnętrz pokoi, takie na podstawie których klient może wybrać sobie pokój, załączamy zdjęcia domu, zdjęcia atrakcji, zdjęcia ogrodu i zdjęcia posiłków, reszta może być niżej, ale nie może na pierwszej stronie po włączeniu zakładki wyskakiwać kot!)

-pokoje (najważniejsza informacja, czyli jakie macie pokoje, ilu osobowe, co w nich jest, dobre opisy oszczędzą Wam pracy w odpisywaniu na maile – czy jest czajniczek w pokoju?. Dobre opisy pokoi z oryginalnymi nazwami lub numerami pokoi załączonymi w opisach pozwolą klientom rezerwować to co naprawdę chcą. Lepsze opisy i lepsze zdjęcia to mniej nieporozumień i więcej zadowolonych osób)

– atrakcje (dodatkowe informacje o atrakcjach w hotelu i w okolicy, bardzo ważne, na podstawie atrakcji klienci podejmują decyzję o przyjeździe)

– rezerwacje (zakładka z namiarami na rezerwacje, zostawiamy telefon, mail, oraz linki do stron gdzie można zarezerwować obiekt. Opcji musi być sporo, nie każdy lubi rozmawiać przez telefon, nie każdy pisze maile, chodzi o to aby wyjść na przeciw klientowi, który może woli kliknąć rezerwuj na booking.com lub airbnb. Jeśli nie chcecie być na stronie pobierającej prowizję, to warto zainwestować w wewnętrzny system rezerwacji na stronie)

Konkretne informacje

Warto na stronie internetowej pisać konkretnie i zachęcająco. To nie jest miejsce na długie wywody, gdyż klient nie dotrze do istoty miejsca, bo znudzony wyłączy stronę. Dlatego warto skupić się na konkretach o których piszę powyżej, a talenty pisarskie zostawić na social media.

Zdjęcia

Koniecznie profesjonalne. Na stronie miejsca jak i w komunikacji na social mediach powinny pojawiać się profesjonalne i piękne, ostre i wyraźne zdjęcia. Nie może być tak, że przeszukując tony stron i kanałów nie można znaleźć jednej dobrej fotografii. Jednocześnie to jest największy problem. Bo często wiem że miejsce jest rewelacyjne po pobycie znajomych. A wchodzę na stronę chcąc zaprezentować miejsce trafiam na ciemne, rozmyte ujęcia z których nie można wybrać nawet jednego. Tym samym nikt nie uwierzy na słowo, że u Was tak pięknie. Dlatego na dzień dobry zatrudniamy fotografa, przygotowujemy zdjęcia pokoi, części wspólnych domu, ogrodu, tarasów i wrzucamy na stronę. To są zdjęcia, które zachęcą ludzi do przyjazdu. To jest najważniejsza część.

Kuchnia

Rozumiem, że nie wszędzie jest możliwość wykupienia śniadań i obiadokolacji. Ale jeśli takiej opcji nie ma to powinny pojawić się informacje na stronie o najbliższych sklepach i restauracjach. O tym gdzie zamówić obiad z dostawą do pensjonatu. Większość osób na wakacjach nie chce gotować, chce odpoczywać. Jeśli nie jesteście w stanie zapewnić posiłków to dostępne powinny być dla gości grille, miejsce na ognisko i spis sklepów oraz lokali w okolicy. Niedopuszczalna jest dla mnie sytuacja, że miejsce nie zapewnia posiłków znajdując się na odludziu a w pokojach nie ma kuchni. Większość osób będzie niezadowolona. Dlatego informacje to podstawa. Świetnym rozwiązaniem dla miejsc w których nie ma posiłków są kosze śniadaniowe dostarczane rano pod drzwi pokoju. Mogą tam znaleźć się regionalne produkty, ugotowane jaja, świeżo zaparzona kawa i chleb. Wszyscy będą szczęśliwi.

Facebook i Instagram

W większości miejsc woła o pomstę do nieba. Tylko kilkanaście hoteli robi to dobrze. To byłby akapit na godzinę czytania, dlatego skupię się na konkretach. Najważniejsze jest zadbanie o podstawowe zakładki. Piękny i konkretny opis w O NAS, wysokiej jakości zdjęcia przygotowane w osobnych albumach podzielonych na POKOJE, WNĘTRZA, CZĘŚCI WSPÓLNE, itd. Komunikacja codzienna zależy od Was i wspaniale jeśli oddaje ducha miejsca. Kochacie zwierzęta? Super podzielcie się tym. Słyniecie z niesamowitych śniadań? Wrzucajcie zdjęcia? Tworzycie niezwykłą atmosferę ? Pokażcie to. W komunikacji codziennej można jak najbardziej wrzucać zdjęcia robione telefonem, takie autentyczne momenty. Ale i tak w zakładce o zdjęciach na stałe powinny być przygotowane albumy z fotografiami wysokiej jakości. Do klientów zwracamy się na Ty lub formalnie. Ale zawsze z klasą i wyczuciem. Zawsze należy polubiać posty czytelników, odpowiadać na komentarze i być uprzejmym. Wtedy zadowoleni ludzie wracają i polecają miejsce dalej. A takie polecenia są właśnie najcenniejsze. Nie znoszę grubiaństwa na profilach social media miejsc. Klasa przede wszystkim! O tym jak wypromować się na Facebooku i zawalczyć o fanów w osobnym poście.

 

Prowadzę konsultacje z zakresu promocji miejsc z klimatem bazując na moim wieloletnim doświadczeniu w pracy w reklamie oraz w social mediach. Wiem co zmienić i jak promować miejsce, aby stało się popularne. Po więcej indywidualnych rad zapraszam do kontaktu mailowego travelicious.mail@gmail.com. Bo naprawdę nie jest to takie trudne!