REGULAMIN SERWISU TRAVELICIOUS.PL
ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
§1 Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Travelicious, dostępny pod adresem internetowym https://travelicious.pl , prowadzony jest przez TRAVELICIOUS Katarzyna Ciejka- Bogaczyńska, prowadzącą działalność gospodarczą pod adresem Plac Inwalidów 10, 01-552 Warszawa , wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 8672138341.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców na prawach konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
3. Warunkiem korzystania ze Sklepu internetowego przez Klienta i dokonywania sprzedaży Produktów przez Sprzedawcę na rzecz Klienta jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na jego wszystkie postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
4. Sklep internetowy objęty jest autorskimi prawa majątkowymi. Oznacza to, że wszystkie elementy tekstowe, graficzne, dźwiękowe, pomysły i idee przedstawione w prezentowanych Produktach, jak również układy elementów i formularze stanowią prawa majątkowe i podlegają ochronie zgodnie z ustawą z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
5. W przypadku składania Zamówienia, wiążące dla Klienta są zarówno postanowienia niniejszego Regulaminu, jak i opis zamawianego Produktu dostępny w Sklepie internetowym do zapoznania się przed złożeniem Zamówienia. W przypadku rozbieżności między Regulaminem a opisem Produktu – wiążący będzie opis Produktu, który jest dostosowany do rodzaju zawieranej Umowy, a Regulamin ma charakter ogólny.
§2 Definicje
1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca lub Usługodawca– osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą TRAVELICIOUS Katarzyna Ciejka- Bogaczyńska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8672138341
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów, składający Zamówienie za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, dla której umowa zawarta za pośrednictwem Sklepu internetowego ma charakter zawodowy i związany z działalnością gospodarczą.
5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, która nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
6. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://travelicious.pl, umożliwiający zakup produktów w postaci Treści cyfrowych i Usług online oraz umożliwiający świadczenie usług drogą elektroniczną na rzecz użytkowników Sklepu internetowego.
7. Treść cyfrowa – materiały wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej dostępne w ramach Sklepu internetowego, w szczególności zapisane w formacie .PDF, .MP3, .MP.4, .EPUB, .MOBI, przeznaczone do sprzedaży, w szczególności: e-booki (materiały elektroniczne do pobrania), nagrane kursy, nagrane masterclassy lub nagrane spotkania online, dokumenty i materiały elektroniczne związane z uczestnictwem w danej Usłudze online lub w grupie w serwisie społecznościowym lub komunikatorze, dostępne do pobrania lub udostępnione w określonej przez Sprzedawcę platformie, po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę.
8. Usługa online – usługa online live (na żywo) lub z elementami live świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta w związku z charakterem sprzedawanych Produktów i zgodnie z ich opisem w Sklepie. Do Usług online zalicza się w szczególności: kursy online, konsultacje online, warsztaty online, masterclassy, odpłatne webinary, uczestnictwo w grupie w mediach społecznościowych lub komunikatorze i inne usługi prowadzone online live.
9. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
10. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
12. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu dostawy i płatności.
13. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
14. Produkt – wymienione, opisane i prezentowane w Sklepie produkty, których zakup jest możliwy za pośrednictwem Sklepu, w tym w szczególności Treści Cyfrowe i Usługi online.
- 15. Umowa – zależnie od przedmiotu Zamówienia – umowa sprzedaży, umowa na świadczenie Usług online, umowa na dostarczenie Treści cyfrowych, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie oraz w opisie danego Produktu objętego Zamówieniem, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu,
§3 Kontakt ze Sklepem
1. Adres e-mail Sprzedawcy: travelicious.studio@gmail.com
2.Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu email.
§4 Wymagania techniczne
- Do korzystania z witryny Sklepu internetowego, dokonywania zakupu Produktów, zawierania Umów i korzystania z Usług online czy Treści cyfrowych oraz korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony internetowej, niezbędne jest spełnianie następujących wymogów technicznych:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową umożliwiającą przeglądanie stron WWW wraz z obsługą plików Cookies i skryptów Java Script oraz obsługę poczty elektronicznej – typu laptop, pc, smartphone, tablet,
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej,
- dostęp i połączenie z siecią Internet (wszystkie ewentualne koszty ponosi Klienta),
- Warunkiem skorzystania z Usług online lub Treści cyfrowych (w szczególności e-booków, kursów online i materiałów elektronicznych) niezbędne jest spełnienie dodatkowo poniższych wymogów technicznych:
- w przypadku, gdy są one udostępniane w formie pliku komputerowego w formacie np.: .PDF, .EPUB, .MP3, .MP4, .MOBI – posiadanie programu obsługującego takie pliki oraz umiejętność korzystania z tych programów,
- w przypadku, gdy e-book lub materiał elektroniczny zawiera także pliki MP4 lub MP3 – posiadanie programu odtwarzającego te formaty, oraz umiejętność korzystania z tych programów,
- w przypadku, gdy Treść Cyfrowa jest dostarczana lub Usługa online jest świadczona przez wskazany przez Sprzedawcę komunikator, grupę w mediach społecznościowych, platformę – posiadanie konta w komunikatorze lub mediach społecznościowych bądź platformie, dostęp do połączenia internetowego oraz spełnienie wymagań technicznych wymienionych w regulaminie danej platformy,
- Przed złożeniem Zamówienia Klient powinien sprawdzić czy urządzenie elektroniczne, na którym skorzystać z Produktu, obsługuje format w jakim Produkt będzie dostępny. Sprzedawca nie gwarantuje (nie ponosi w tym względzie żadnej odpowiedzialności), że publikacja elektroniczna otworzy się na każdym urządzeniu elektronicznym, przy użyciu każdego programu posiadającego funkcję obsługi danego formatu pliku.
- Sprzedawca informuje, że dokłada wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu internetowego i świadczonych Usług online oraz innych Produktów oraz treści publikowanych w Sklepie internetowym było możliwe na wszystkich popularnych typach systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych, jednakże zastrzega, iż ze względów technologicznych, mogą czasami występować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu internetowego, oferowanych usługach i publikacji elektronicznych oraz newslettera.
- W przypadku problemów z dostępem do zakupionego Produktu Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną na adres: travelicious.studio@gmail.com
- Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego następuje za pośrednictwem ogólnodostępnej sieci Internet, która ze swej istoty nie gwarantuje niezawodności ani poufności komunikacji pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, w tym w zakresie treści przesyłanych informacji oraz niejawności danych Klienta. Ochrona danych osobowych Klienta realizowana jest zgodnie z zasadami określonymi w treści Polityki Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
§5 Rodzaje Usług online
- Sprzedawca, w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej świadczy Usługi online na odległość tj. przez podaną platformę internetową (np. Vimeo, Zoom) lub komunikator (np. Telegram).
- Za pośrednictwem Sklepu internetowego Klient może złożyć Zamówienie i zawrzeć z Usługodawcą umowę na świadczenie Usług online.
- Do Usług online zalicza się w szczególności prowadzone w „formie live”:
- Kursy, masterclassy, spotkania, webinary lub inne wydarzenia organizowane online na żywo lub z elementami na żywo – są to Usługi online polegające na przeprowadzeniu przez Sprzedawcę kursu, spotkania, masterclass lub innego wydarzenia online w formie „live” (na żywo), za pośrednictwem podanej platformy w Internecie lub przez komunikator oraz umożliwienia Klientowi odtworzenia (przez określony czas) nagrania z tego wydarzenia za pośrednictwem linku do nagrania przesłanego drogą mailową (o ile opis Usługi online tak stanowi). Dokładne informacje dotyczące każdej Usługi online, czas jej trwania, terminy przeprowadzenia, tematyka itp. każdorazowo określone są w opisie zamieszczonym w Sklepie internetowym przy danej Usłudze online. Na Usługę online mogą składać się również między innymi materiały audio, nagrania, materiały video, materiały tekstowe. Do uzyskania dostępu i zakupu tego rodzaju Usług online konieczne jest wcześniejsze opłacenie Zamówienia oraz posiadanie konta na platformie lub komunikatorze podanym w opisie Usługi online,
- spotkania indywidualne (współpraca 1:1) – Usługa online, co do której dokładne informacje, zakres tematyczny, czas trwania współpracy i warunki przystąpienia są określone w opisie zamieszczonym w Sklepie lub są indywidualnie ustalane ze Sprzedawcą. Na współpracę mogą składać się między innymi materiały audio, video, materiały tekstowe (o ile Sprzedawca i Klient tak ustalą). Do zakupu spotkania indywidualnego konieczne jest wcześniejsze skontaktowanie się ze Sprzedawcą, ustalenie szczegółów współpracy i jej opłacenie. Konieczne jest w szczególności ustalenie indywidualnych terminów spotkań i tematyki,
- Dostęp do określonej grupy w mediach społecznościowych lub komunikatora (Voxer, Telegram, Facebook lub in.), np. Inspirownik – Usługa online z wykorzystaniem grupy na jednej z platform społecznościowych lub komunikatora. Szczegółowe informacje dotyczące usługi, czas trwania, tematyka, platforma, na której została utworzona grupa (np. Facebook, Telegram lub WhatsApp) oraz założenia usługi są określone w opisie zamieszczonym w Sklepie. W grupie lub komunikatorze będą publikowane między innymi materiały audio, video, materiały tekstowe lub prowadzone będzie Q&A bądź realizowane inne usługi. Do zakupu dostępu konieczne jest jego wcześniejsze opłacenie oraz posiadanie konta na danej platformie społecznościowej lub komunikatorze,
- Inne Usługi online opisane w Sklepie.
- Szczegóły dotyczące konkretnej Usługi online podane są w jej opisie w Sklepie i Regulaminie.
§6 Rodzaje Treści cyfrowych dostępnych w Sklepie
- Sprzedawca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej i za pośrednictwem Sklepu internetowego sprzedaje Treści Cyfrowe, a w szczególności:
- nagrane kursy, masterclassy, warsztaty, webinary, spotkania lub inne nagrane wydarzenia online,
- dokumenty i materiały elektroniczne związane z uczestnictwem w danym kursie, wydarzeniu online, wyzwaniu, masterclass lub w grupie w serwisie społecznościowym albo komunikatorze,
- e-booki,
- inne Treści cyfrowe opisane w Sklepie.
- Treści cyfrowe mają postać elektroniczną, w szczególności mogą być zapisane np. w formacie: .PDF, .EPUB, .MP3, .MOBI i nie są zapisane na żadnym nośniku materialnym. Informacje o formacie danej Treści Cyfrowej są każdorazowo umieszczone w opisie Produktu.
- Odstąpienie od umowy na dostarczenie Treści cyfrowych lub rezygnacja z zawartej umowy nie będzie możliwa po dostarczeniu zamówionych Treści cyfrowych, jeżeli zostaną spełnione warunki opisane w §15 ust. 4 Regulaminu.
§7 Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta również usługi drogą elektroniczną, w postaci m.in.:
- prowadzenia Sklepu internetowego,
- umożliwienia Klientowi złożenia Zamówienia,
- umożliwienie zapisu i wysyłka newslettera,
- możliwość zamieszczenia opinii lub zapoznania się z opiniami Produktów prezentowanych w Sklepie,
- umożliwienie przeglądania i czytania treści edukacyjnych i informacyjnych w formie bloga,
- umożliwienie użytkownikom posłuchania i zasubskrybowania podcastu lub przekierowanie na zewnętrzną platformę.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu internetowego. Klient powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu internetowego poprzez przesłanie maila na mail: travelicious.studio@gmail.com
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w związku z korzystaniem ze Sklepu i jego funkcjonalności, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Z uwagi na ważne przyczyny, w szczególności: konieczność ulepszania i czuwania nad poprawnym i bezpiecznym działaniem Sklepu Sprzedawca zastrzega sobie prawo do okresowego wyłączania dostępności Sklepu w celu jego rozbudowy, konserwacji bądź aktualizacji, o czym Użytkownik będzie informowany drogą mailową lub na stronie internetowej Sklepu.
- Jeżeli Sprzedawca podejmie decyzję o zakończeniu świadczenia usług, zakończeniu sprzedaży Produktów poprzez zamknięcie części lub całości Sklepu, wówczas poinformuje Klientów o tym poprzez opublikowanie na stronach Sklepu odpowiedniej informacji i wysłanie wiadomości mailowych.
§8 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową.
- W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
- Sklep może zawierać Produkty, które są widoczne wyłącznie dla Klientów, którzy otrzymali od Sprzedawcy link do Produktu. Warunkiem otrzymania linku może być w szczególności: przejście przez rekrutację zorganizowaną przez Sprzedawcę, przynależność do newslettera lub innej określonej grupy Klientów, do której kierowany jest limitowany Produkt, zapis do przedsprzedaży lub wypełnienie innego formularza i zakwalifikowanie się do korzystania z danego Produktu lub Produktu limitowanego, z uwagi na cechy szczególne danego Klienta, które umożliwiają mu skorzystanie z danego Produktu w sposób właściwy np. odpowiedni poziom wiedzy. Takie działania Sprzedawcy są pokierowane odpowiednim dostosowaniem Produktu do potrzeb Klienta i uczciwej sprzedaży.
- W przypadku kursów oraz warsztatów, które kończą się wydaniem certyfikatu – Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za dalszą pracę Klientów, wykorzystanie zdobytych umiejętności lub sposób pracy z ludźmi i wykorzystanie przez Klienta metod zaprezentowanych przez Sprzedawcę w kursie. Sprzedawca przez kurs certyfikujący dostarcza Klientom metodologię i wiedzę, ale to w jaki sposób Klient ją wykorzysta zależy wyłącznie od niego i to Klient ponosi odpowiedzialność za swoje działania, ich efekty, wyniki i sposoby oraz metody pracy. Certyfikaty wydawane w ramach kursów nie stanowią certyfikatów akredytujących, a jedynie potwierdzają zakres zdobytej wiedzy i udział w kursie prowadzonym przez Sprzedawcę.
- W przypadku obniżania cen Produktów, które mają charakter promocyjny, wyprzedaży (itp.) Sprzedawca zawsze wskazuje przy promocyjnej cenie najniższą cenę w ciągu ostatnich 30 dni poprzedzających wprowadzenie obniżki ceny.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów prezentowanych w Sklepie internetowym, wycofywania oraz wprowadzania nowych Produktów, przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian.
§9 Zasady składania Zamówienia
- Zamówienie mogą składać jedynie osoby mieszkające, przebywające na terytorium Polski i posiadające w Polsce adres rozliczeniowy. W przypadku zamówienia złożonego przez osobę nie spełniającą warunku wymienionego w poprzednim zdaniu – Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie i odmówić dostarczenia Produktu, w szczególności, gdy jest to uzasadnione nadmiernymi kosztami dostawy, kosztami podatkowymi lub trudnościami rozliczeniowymi.
- Zamówienia produktów fizycznych, w szczególności książek i albumów, odbywają się przez zewnętrzną platformę: https://www.albumytravelicious.pl/, administrowaną przez Agencję Słucham Marta Niemira, ul. Huculska 6a/8/40, 00-730 Warszawa (NIP: 1251264040), na którą Klient zostanie przekierowany ze strony Sklepu. Klient powinien zapoznać się z regulaminem i polityką prywatności obowiązującymi w serwisie zewnętrznego dostawcy.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wejść do Sklepu;
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- Złożyć Zamówienie bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny)
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie
- Po kliknięciu w przycisk „Kupuję i płacę” (lub równoznaczny) Klient zostanie przeniesiony na stronę transakcyjną celem dokonania płatności za Zamówienie. Po dokonaniu płatności, Klient zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu internetowego z potwierdzeniem złożenia Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma wiadomość potwierdzającą dokonanie złożenia Zamówienia, która stanowi oświadczenie woli Sprzedawcy co do zawarcia z Klientem Umowy obejmującej Produkt. Umowę uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości od Sprzedawcy.
- Sprzedawca dostarczy Klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na odległość na trwałym nośniku, w szczególności w formie Regulaminu zapisanego w formie PDF, który będzie załączony do potwierdzenia złożenia Zamówienia.
- Jeżeli Klient dokonuje zakupu Treści cyfrowej, konieczne jest złożenie oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o wyrażeniu zgody na natychmiastowe wykonanie umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, która nie jest zapisana na nośniku materialnym i rezygnacja z prawa do odstąpienia od umowy z chwilą pełnego wykonania umowy (tj. z chwilą otrzymania przez Klienta Treści cyfrowej lub dostępu do niej), o ile wolą Klienta jest otrzymanie Treści cyfrowej niezwłocznie po jej zakupie.
- Jeżeli Klient dokonuje zakupu Usługi online, której rozpoczęcie świadczenia planowane jest przed upływem 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy, konieczne jest złożenie oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o wyrażeniu zgody na natychmiastowe wykonanie umowy o świadczenie Usługi online i rezygnacja z prawa do odstąpienia od umowy z chwilą pełnego jej wykonania (np. z chwilą otrzymania linku do transmisji live, grupy, dostępu do Usługi online, zakończeniem Usługi online i in.), o ile wolą Klienta jest świadczenie Usługi online przez Sprzedawcę na jego rzecz niezwłocznie po jej zakupie.
§10 Oferowane metody płatności
- Za złożone Zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Klienta, za pośrednictwem platformy płatniczej dostępnej w Sklepie, która została szczegółowo wskazana w procesie zakupowym.
- Po kliknięciu w przycisk finalizujący Zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności celem dokonania płatności za Zamówienie. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić niezwłocznie od zawarcia umowy, nie później niż w ciągu doby, z uwagi na anulowanie Zamówienia po upływie tego terminu.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności przed dostawą zakupionego Produktu:
- Płatność kartą kredytową lub debetową (Visa, MasterCard lub Maestro, płatność jednorazowa),
- Płatność BLIK – użycie 6-cyfrowego kodu BLIK, zgodnie z procedurą dostawcy płatności,
- Płatność przelewem elektronicznym – płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy za pośrednictwem systemu płatniczego. Dostęp do Produktu zostanie przydzielony po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowych Sprzedawcy,
- Płatności ratalne i odroczone – płatne zgodnie z procedurą dostawcy płatności,
- Inne metody płatności wskazane w procesie zakupowym,
- Za złożone Zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Klienta, za pośrednictwem platformy płatniczej:
- PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-198) przy ul. Pastelowa 8 NIP: 7792369887, KRS: 0000347935 – poprzez dokonanie płatności kartą, BLIK lub innymi metodami proponowanymi przez dostawcę płatności,
- lub innej dostępnej w Sklepie, która została szczegółowo wskazana w procesie zakupowym.
- Skorzystanie z wybranego przez Klienta serwisu płatności internetowych wymaga uprzedniego zapoznania się i zaakceptowania regulaminu obowiązującego u dostawcy płatności oraz postępowania według zasad określonych w tym regulaminie.
- Wszelkie płatności elektroniczne realizowane są̨ zgodnie z obowiązującymi regulacjami dostawców usług płatniczych oraz przepisami prawa, a Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ich prawidłowość.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w przekazywaniu płatności lub odpowiedzi autoryzacyjnych, spowodowane przyczynami powstałymi po złożeniu przez Klienta należnych środków lub weryfikacji danych, w szczególności spowodowane podaniem przez Klienta nieprawidłowych lub niekompletnych danych, które uniemożliwiają̨ zrealizowanie płatności, jak również za opóźnienia będące następstwem innych zdarzeń niezależnych od Sprzedawcy lub dostawcy usług płatniczych.
- Fakt dokonania zakupu potwierdzony jest e-mailem wysłanym na adres mailowy podany przez Klienta w Formularzu zamówienia, zawierający ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów i informacji dotyczących Zamówienia. Może zostać również wysłana instrukcja dostępu do zakupionych Produktów lub link do spotkania albo grupy w mediach społecznościowych lub komunikatora, za pośrednictwem których świadczone są Usługi online albo może być wysłany link z dostępem do zakupionych Treści Cyfrowych (o ile wynika to z charakteru zakupionego Produktu).
§11 Wykonanie Umowy, dostawa Produktów oraz termin i sposób realizacji Zamówienia
- W przypadku zakupienia Treści cyfrowych, zostaną one dostarczone Klientowi, po autoryzacji płatności:
- mailowo na adres e-mail podany przez Klienta w Formularzu zamówienia za pośrednictwem linku do strony www umożliwiającej przejrzenie, zapoznanie się, pobranie Treści cyfrowej (pobranie jest możliwe raz w ciągu 48 godzin, chyba, że informacja w mailu stanowi inaczej) albo
- mailowo poprzez otrzymanie przez Klienta wiadomości e-mail z plikiem do pobrania (pobranie jest możliwe raz w ciągu 48 godzin, chyba, że informacja w mailu stanowi inaczej) lub danymi do konta na platformie kursowej lub mediach społecznościowych albo
- mailowo na adres e-mail podany przez Klienta w Formularzu zamówienia, zawierającej link do platformy, na której Klient może zapoznać się z Treścią cyfrową lub dokonać jej pobrania,
- W przypadku wykupienia Usługi online wiążącej się z przekazaniem dostępu do grupy społecznościowej lub komunikatora utworzonych przez Sprzedawcę, po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy, dostęp zostanie przekazany poprzez przesłanie Klientowi w wiadomości mailowej linku do grupy na platformie społecznościowej lub komunikatora i wszystkich niezbędnych informacji.
- W przypadku Usług online np.: kursów, warsztatów, spotkań on-line, konsultacji online odbywającymi się na żywo lub mającymi elementy prowadzone na żywo (np. Q&A) Klient otrzyma za pośrednictwem maila informacje, co do terminów i platform, za pośrednictwem których Usługa online będzie prowadzona lub udostępniana. Dane dostępowe zostaną przesłane w wiadomości e-mail, na adres mailowy podany przy składaniu Zamówienia.
- W przypadku Usługi online o charakterze indywidualnym – Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w ciągu 5 (pięciu) dni roboczych od dnia dokonania złożenia Zamówienia w celu ustalenia wszystkich szczegółów usługi indywidualnej oraz terminów jej wykonania.
- Dostarczenie Produktów będących w przedsprzedaży lub z wyznaczonym terminem późniejszego dostarczenia lub przeprowadzenia (np. zakup Usługi online na kilka dni lub tygodni przed jego przeprowadzeniem) nastąpi w terminie określonym w opisie oferty lub w wiadomości mailowej przedstawiającej szczegóły Produktu.
- W przypadku niemożności realizacji Zamówienia w terminie określonym w niniejszym Regulaminie lub wskazanym w informacjach udzielonych przez Sprzedawcę w chwili zakupu Produktu przez Klienta, Sprzedawca telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej powiadomi niezwłocznie Klienta o tej okoliczności, proponując inny termin realizacji Zamówienia. Klient jest uprawniony do niezaakceptowania nowego terminu realizacji Zamówienia.
- W przypadku niektórych Produktów dostęp do nich może być ograniczony czasowo, zgodnie z informacjami zawartymi w opisie lub informacjami przekazanymi przez Sprzedawcę mailowo lub w danej grupie utworzonej w mediach społecznościowych lub komunikatorze. W takiej sytuacji, po upływie wskazanego okresu Klient utraci dostęp do przekazanych Treści Cyfrowych lub dostępu do grupy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za usunięcie grupy w mediach społecznościowych lub komunikatorze przez dostawcę tych usług z przyczyn niezawinionych przez Sprzedawcę. W takiej sytuacji Sprzedawca zobowiązuje się do znalezienia innej platformy, która pozwoli na świadczenie usług lub dostarczenie Produktów zakupionych przez Klienta.
- Dodatkowe warunki dostarczenia Produktów lub terminów świadczenia Usług, mogą być uregulowane każdorazowo w opisie Produktu dostępnego w Sklepie internetowym.
- Produkt można pobrać raz w ciągu 48h, chyba, że informacja przekazana w mailu stanowi inaczej.
§ 12Licencja i zasady korzystania z Produktów
- Treści i fotografie publikowane w Sklepie internetowym, newsletterze oraz wszelkie inne Produkty prezentowane za jego pośrednictwem lub za pośrednictwem grup w mediach społecznościowych albo komunikatorów oraz materiały powstałe w ramach świadczonych Usług online albo w ramach stworzonej Treści cyfrowej – zawierają lub stanowią treści, fotografie, nagrania, autorskie metody chronione prawem autorskim, prawem własności przemysłowej oraz dobra niematerialne chronione prawem własności intelektualnej. Zakazane jest powielanie i rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób bez uprzedniego zezwolenia, jakiejkolwiek treści zawartej w grupie w mediach społecznościowych lub komunikatorze, Produktach czy związanych z nimi materiałach, w szczególności tekstu, grafiki, znaków towarowych, logotypów, ikon, zdjęć i in.
- Klient może korzystać z dostarczonych Produktów wyłącznie na własny użytek. Zakazane jest wykorzystywanie Produktów lub ich fragmentów albo części w celu prowadzenia działalności komercyjnej lub takiej, która naruszałaby interes Sprzedawcy. Klienci nie mogą wykorzystywać Produktów w części lub całości do jakichkolwiek innych celów niż użytek własny. Zabrania się również wykorzystywania treści dostarczonych w ramach zakupionego Produktu Klientowi stanowiącego Przedsiębiorcę w celu stworzenia produktu tożsamego lub podobnego do nabytego Produktu lub wykorzystującego fotografie, materiały lub autorskie metody Sprzedawcy, którego wprowadzenie na rynek wywoła szkodę dla Sprzedawcy, pod rygorem skierowania sprawy na drogę sądową z roszczeniem o naprawienie szkody lub zadośćuczynienie.
- Klient zamawiając Produkt lub korzystając z usług Sprzedawcy świadczonych w ramach jego działalności – zawiera umowę licencyjną, w ramach której otrzymuje niewyłączną, odpłatną licencję na korzystanie z nich przez czas nieoznaczony, a w przypadku, gdy termin korzystania lub dostępu był oznaczony w opisie Produktu – przez czas oznaczony, zezwalającą Klientowi na ich pobranie lub odtworzenie, na zasadach określonych w Regulaminie i opisie Produktu.
- W przypadku korzystania z treści dostępnej w Sklepie internetowym, nabycia Produktu w celu inspirowania się jego treścią lub korzystania z niego w celu komercyjnym lub zarobkowym, np.: przez Klienta przy tworzeniu własnego produktu (na podstawie dozwolonego użytku), należy oznaczyć Sprzedawcę i jego Produkt jako źródło inspiracji lub cytowany utwór poprzez podanie pełnego autorstwa (imię i nazwisko Sprzedawcy – Katarzyna Ciejka – Bogaczyńska oraz oznaczenie marki Travelicious i nazwy Produktu z linkiem w serwisie).
- Klient nie ma prawa do powielania, rozpowszechniania, kopiowania Produktu (w całości lub we fragmentach) ani treści Sklepu internetowego lub newslettera. Zabronione jest zmienianie struktury elektronicznej Treści cyfrowej lub innego rodzaju modyfikacje (np. usuwanie zabezpieczeń lub oznaczeń́). Niedozwolone jest również̇ dystrybuowanie Treści cyfrowych, udostępnianie, rozpowszechnianie lub odtwarzanie publiczne, jak również przedrukowywanie, sublicencjonowanie, tworzenie zbiorczych prac z materiałów lub fotografii, o których mowa powyżej, a także odsyłanie i sprzedaż tych materiałów nie jest dopuszczalna.
- Klient jest zobowiązany do ochrony zakupionych Produktów przed dostępem i korzystaniem z nich przez osoby nieuprawnione lub osoby trzecie w sposób niezgodny z prawem lub niniejszym Regulaminem. Klient nie jest uprawniony do rozpowszechniania Produktów w jakikolwiek sposób wykraczający poza zakres użytku osobistego. Tym samym jakiekolwiek powielanie, wyświetlanie, wypożyczanie, publiczne pokazy czy też inne rozpowszechnianie całości lub fragmentów w jakikolwiek sposób jest zabronione.
- W przypadku wykrycia takich sytuacji, Sprzedawca może kierować roszczenia z tego tytułu względem Klienta, z tytułu łamania praw do danej kopii, treści lub egzemplarza Produktu.
- Sprzedawca nie wyraża zgody na nagrywanie, utrwalanie i rozpowszechnianie w formie wideo lub w formie nagrania dźwięku prowadzonych przez Sprzedawcę Usług online lub wszelkich innych Produktów udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego lub Konta Klienta.
- Z uwagi na fakt, że Sprzedawca buduje swoją markę na nieujawnianiu swojego wizerunku, wizerunek ten podlega szeroko rozumianej ochronie przed rozpowszechnianiem. Sprzedawca nie wyraża zgody na rozpowszechnianie jego wizerunku w jakiejkolwiek formie, jak również nie wyraża zgody na jego utrwalanie, nagrywanie podczas prowadzonych Usług online, jak również nie wyraża zgody na wykonywanie zrzutów ekranu (screenów), wycinków z Produktów, tworzenia nagrań lub jakichkolwiek innych form utrwalania jego wizerunku i dalszego rozpowszechniania i ujawniania. W przypadku naruszenia niniejszego zapisu Regulaminu, Sprzedawca będzie uprawniony do skierowania sprawy na drogę sądową z roszczeniem o naprawienie szkody lub zadośćuczynienie z tytułu bezprawnego wykorzystania wizerunku Sprzedawcy lub in.
§13 Zasady korzystania i członkostwa w grupie w mediach społecznościowych lub w komunikatorze, utworzonych przez Sprzedawcę
- Klient może korzystać z dostarczonych treści lub dostępu do grupy na platformie społecznościowej lub komunikatorze, utworzonej przez Sprzedawcę wyłącznie na własny użytek. Zakazane jest wykorzystywanie zasobów i funkcji grupy w celu prowadzenia działalności komercyjnej lub takiej, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie wyraża zgody na nagrywanie, utrwalanie i rozpowszechnianie w formie wideo lub w formie nagrania wizerunku Sprzedawcy (zgodnie z §12 ust. 9 Regulaminu) lub dźwięku prowadzonych przez Sprzedawcę kursów, świadczonych Usług online lub wszelkich innych Produktów udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem grupy w mediach społecznościowych lub w komunikatorze.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody, które Klient poniósł w związku z zagrożeniami istniejącymi w Internecie, takimi jak przejęcia haseł przez osoby postronne, włamania do systemu, czy zainfekowanie wirusami systemu.
- Klient zobowiązany jest korzystać z dostępu do utworzonej przez Sprzedawcę grupy w mediach społecznościowych lub komunikatora w sposób zgodny z prawem, niniejszym Regulaminem, regulaminem serwisu lub komunikatora, w którym grupa została utworzona i dobrymi obyczajami, a w szczególności:
- korzystać z utworzonej przez Sprzedawcę grupy w mediach społecznościowych lub komunikatorze w sposób niezakłócający korzystanie z grupy przez pozostałych jej użytkowników, nienaruszający jakichkolwiek praw, dóbr lub interesów osób trzecich, niewpływający negatywnie na funkcjonowanie grupy,
- nie udostępniać danych dostępowych do grupy w mediach społecznościowych lub komunikatora jakimkolwiek osobom trzecim,
- nie rozpowszechniać, nie udostępniać jakichkolwiek treści, materiałów, danych osobowych, postów, komentarzy innych członków grupy lub jakichkolwiek innych treści, do których Klient uzyskał dostęp w ramach zakupionego Produktu i dostępu do grupy w mediach społecznościowych lub komunikatorze utworzonej przez Sprzedawcę,
- nie rozpowszechniać kursu ani jego poszczególnych fragmentów bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- Wszelkie podane przez Klienta dane podczas korzystania z usług Sprzedawcy lub utworzonej przez niego grupy w mediach społecznościowych lub w komunikatorze muszą być zgodne z prawdą. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za podanie danych niezgodnych z prawdą.
- W razie korzystania z grupy w mediach społecznościowych lub komunikatorze w sposób sprzeczny z niniejszym §13 Regulaminu, Sprzedawca zachowuje prawo do usunięcia Klienta z grupy bez możliwości domagania się zwrotu środków pieniężnych za zakup Produktu.
§14 Prawo odstąpienia
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, z zastrzeżeniem §15 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Z zastrzeżeniem §15 Regulaminu, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta w terminie 14 dni od zawarcia umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych może od niej odstąpić bez podawania przyczyny, chyba że została przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta wyrażona zgoda na dostarczenie Treści Cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Do zachowania terminu odstąpienia od umowy (o ile jest dopuszczalne) wystarczy poinformowanie Sprzedawcy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną na adres firmy lub informacja przekazana pocztą elektroniczną na mail travelicious.studio@gmail.com) przed upływem terminu do odstąpienia.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zwolniony ze zobowiązań. Sprzedawca zwraca Konsumentowi otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona w terminie podanym w §14 punkcie 4 powyżej, przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- W przypadku umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od umowy, jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej niezwłocznie po wezwaniu go przez Klienta lub w uzgodnionym terminie.
- Klient może odstąpić od umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej bez wzywania do dostarczenia treści lub usługi cyfrowej, jeżeli:
- Sprzedawca oświadczył, lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy ich, lub
- Klient i Sprzedawca uzgodnili, lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Treści lub Usługi Cyfrowej miała dla Klienta istotne znaczenie.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
§15 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umowy:
- o świadczenie usług (w szczególności Usług online), za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta (Przedsiębiorcy na prawach konsumenta) lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, np. książka z indywidualną dedykacją,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- o dostarczanie Treści Cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umowy o świadczenie Usług online, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę online za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania, aby wykonywanie Usługi online rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Sprzedawcę do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia z uwzględnieniem określonej ceny Usługi online oraz wartości rynkowej Treści cyfrowych dostarczonych w jej wykonywaniu.
- Zgodnie z art. 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które jest on jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli łącznie:
- Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta przyjął to do wiadomości,
- Sprzedawca przekazał Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta potwierdzenie udzielonej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta zgody na dostarczenie Treści Cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku zamówienia Treści Cyfrowej lub Usługi online, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który w okolicznościach wskazanych w §15 ust. 2 lub §15 ust. 4 lit. a – d. powyżej, pobierze plik lub zaloguje się do kursu, spotkania online lub skorzysta z konsultacji online (lub innej Usługi online) przed upływem 14-dniowego terminu uprawniającego do odstąpienia od Zamówienia, traci prawa do odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 38 pkt 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Prawo do odstąpienia od Umowy dotyczy sprzedaży konsumenckiej, a więc ma ono zastosowanie wyłącznie do Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
§16 Prawo rezygnacji z Usług online
- Klient może po upływie okresu odstąpienia od Umowy zrezygnować z Usługi online, która nie została w pełni zrealizowana, jednakże opłata za te Usługi zostanie pomniejszona o wartość Usług online, które zostały wykonane na rzecz Klienta i wartość Treści cyfrowych, które zostały Klientowi doręczone (zwłaszcza jeśli spełnione zostały warunki rezygnacji z prawa odstąpienia od Umowy – zgodnie z §14 i §15 Regulaminu). Sprzedawca może również dochodzić od Klienta naprawienia szkody, którą Sprzedawca poniósł na skutek nieuzasadnionego wypowiedzenia (np. utrata dochodu Sprzedawcy z uwagi na brak możliwości przyjęcia innych klientów w terminie, który był zarezerwowany dla Klienta rezygnującego).
- W przypadku, gdy Klient zawarł umowę, w ramach której dostarczono mu Treści Cyfrowe powiązane z Usługą online, ale Usługa online nie została jeszcze wykonana (np. kurs, mentoring, szkolenie, masterclass, spotkanie online, warsztaty lub inne nie zostały jeszcze przeprowadzone, ale Klient otrzymał już Treści Cyfrowe i mają one odrębną wartość edukacyjną lub szkoleniową) wówczas Klient może odstąpić lub zrezygnować z Usługi online, jeśli nie została w pełni wykonana, ale nie może odstąpić od Umowy na dostarczenie Treści Cyfrowych (jeśli spełnione zostały warunki rezygnacji z prawa odstąpienia od Umowy – zgodnie z §14 i §15 Regulaminu). Wówczas w przypadku odstąpienia od Usługi online, kwota Usługi online zostanie mu zwrócona z jednoczesnym potrąceniem kwoty o wartość rynkową Treści Cyfrowych, które otrzymał.
§17 Reklamacje dotyczące Treści Cyfrowych
- W przypadku Zamówienia dotyczącego Treści Cyfrowych, Klient może zgłosić reklamację, w szczególności w przypadku, gdy:
- Treść Cyfrowa okaże się uszkodzona lub nie jest możliwe jej uruchomienie,
- w ciągu 24 godzin od otrzymania przez Sprzedawcę od podmiotu realizującego płatność informacji wraz z potwierdzeniem przelewu, o dokonaniu pełnej płatności za Treść Cyfrową, nie zostanie udostępniona Klientowi możliwość jej uruchomienia,
- Treść Cyfrowa okaże się niezgodna z umową.
- Reklamacje należy kierować na adres e-mail: travelicious.studio@gmail.com.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
- Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
§18 Odpowiedzialność Sprzedawcy za niezgodność Produktu z umową
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkt lub usługę zgodne z Umową.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta w razie braku zgodności Produktu z Umową.
- Zakres i zasady odpowiedzialności za wady regulują postanowienia Rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta oraz przepisy Kodeksu cywilnego.
- W związku z obowiązującymi od 1 stycznia 2023 r. zmianami przepisów dotyczących rękojmi i odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową, Sprzedawca informuje, że do umów zawartych przed tą datą stosuje się dotychczasowe przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi (to jest przepisy obowiązujące przed 1 stycznia 2023 r.).
- Jeżeli Klient stwierdzi wadę Produktu powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Złożenie reklamacji jest możliwe na adres pocztowy (adres siedziby firmy) lub elektroniczny (mail: travelicious.studio@gmail.com).
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Klienta reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej doręczenia, za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
§ 19 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji Zamówień przez Sprzedawcę oraz zasady zbierania plików cookies. zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się na stronie internetowej Sklepu, w zakładce „Polityka Prywatności”.
- Jeżeli Klient złoży Zamówienie na Produkt związany z uczestnictwem w wydarzeniu prowadzonym online live (np.: kursie, warsztatach, grupowym spotkaniu lub szkoleniu online i in.), Usługodawca informuje, że wydarzenie to może być nagrane w postaci pliku wideo, utrwalającego przebieg wydarzenia, a w szczególności utrwalony zostanie wizerunek i głos jego uczestników (o ile będą mieli włączone kamery oraz mikrofon, a także o ile będą brać czynny udział w wydarzeniu), co wiąże się z ich utrwaleniem i dalszym rozpowszechnianiem m.in.: w celu dalszej sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego. Biorąc udział w wydarzeniu online Klient zgadza się na wykorzystanie jego wizerunku w ww. zakresie. Szczegółowe informacje związane z wizerunkiem uczestników wydarzenia będą każdorazowo przekazywane jego uczestnikom, przed jego rozpoczęciem, np. w drodze wiadomości mailowej dotyczącej zasad wydarzenia lub na pierwszym spotkaniu online w ramach wydarzenia oraz jest opisane w Polityce prywatności dostępnej w stopce Sklepu internetowego.
§ 20 Opinie o Produktach i ich weryfikacja
- Sprzedawca umożliwia swoim Klientom przesyłanie i dostęp do opinii o Produktach na zasadach wskazanych w niniejszym paragrafie Regulaminu.
- Opinie wystawiane są wyłącznie przez Klientów, którzy faktycznie nabywają Produkty Sprzedawcy.
- Opinie mogą być wystawiane i przesyłane do Sprzedawcy poprzez:
- Wiadomość mailową od Klienta, który dokonał recenzji zakupionego Produktu,
- Przesłanie wiadomości prywatnej przez Klienta, który nabył Produkt od Sprzedawcy, za pośrednictwem konta w mediach społecznościowych (np. Facebook, Instagram) lub w komunikatorze (np. Messenger, Voxer),
- Wystawienie opinii przez funkcję dostępną w Sklepie.
- Opinie mogą być wystawiane i przesyłane do Sprzedawcy poprzez:
- Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio w Sklepie internetowym (np. przy danym Produkcie lub w zakładce albo części „Opinie”, o ile taka zakładka zostanie utworzona).
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów u Sprzedawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów w celu wystawienia opinii o Produkcie.
- Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
- Sprzedawca zapewnia, aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów, którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów:
- opublikowanie nadesłanej opinii następuje po wcześniejszej weryfikacji przez Sprzedawcę. Weryfikacja polega na sprawdzeniu zgodności opinii z Regulaminem, w szczególności na sprawdzeniu, czy osoba opiniująca zakupiła opiniowany Produkt. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki, przed jej opublikowaniem, na podstawie sprawdzenia imienia, nazwiska, adresu mailowego, nicku w mediach społecznościowych (jeżeli opinia została przesłana za pośrednictwem konta społecznościowego) i faktu zakupienia Produktu oraz jego rodzaju,
- w razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt, Sprzedawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sprzedawcy lub dokonał zakupu opiniowanego Produktu.
- Sprzedawca zapewnia, aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów, którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów:
- Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt mogą być zgłaszane mailowo na adres: travelicious.studio@gmail.com.
- Sprzedawca ma możliwość ustosunkowania się do wystawionych opinii i udzielenia publicznie widocznej odpowiedzi, zwłaszcza w sytuacji, gdy opinia jest niejednoznaczna, dwuznaczna, kontrowersyjna lub wymaga doprecyzowania.
- Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów.
- Sprzedawca udostępnia opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne, ale udostępnia tylko wybrane z nich (nie są udostępniane wszystkie opinie, które otrzymał Sprzedawca).
§21 Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta (Przedsiębiorcy na prawach konsumenta) rezultatu, może on skorzystać m.in. z:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem (Przedsiębiorcą na prawach konsumenta) a Sprzedawcą,
- bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument (Przedsiębiorca na prawach konsumenta) może szukać na stronie internetowej http://www.polubowne.uokik.gov.pl.
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
§ 22 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim. 2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- 4. Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do zapoznania się – linki znajdują się poniżej Regulaminu.
Data ostatniej aktualizacji Regulaminu: 12.04.2024 r.
Archiwalne wersje regulaminu:
– regulamin obowiązujący do dnia 11.04.2024 r.